Arcibiskup Ludiwg Schick, bývalý bamberský arcibiskup považovaný za predstaviteľa umierneného krídla v Cirkvi v Nemecku, podporuje kňazstvo žien. Svet, v ktorom by sa ženy stali kňazmi, “by bol ženskejší, a to by bolo veľmi dobré,” povedal Schick a dodal, že je presvedčený, že Boh chce, aby muži a ženy spolupracovali aj v tejto oblasti.
Arcibiskup Ludwig Schick bol bamberským arcibiskupom do roku 2022. Často slúžil ako sprostredkovateľ medzi radikálnym krídlom nemeckých progresívcov a umiernenejšími biskupmi či dokonca Vatikánom. Na rozdiel od väčšiny nemeckých biskupov si veľmi vážil pápeža Benedikta XVI.
Diskusiu o kňazstve žien nedávno rozprúdil… pápež František. Odpovedal na dubia piatich kardinálov, ktorí sa ho okrem iného pýtali na svätenie žien. Pápež naznačil, že takéto riešenie neprijíma, ale zároveň… odmietol presvedčenie kardinálov, že rozhodnutie svätého Jána Pavla II. v Ordinatio sacerdotalis, podľa ktorého ženy nemôžu byť vysvätené, je neomylné. Tým, ako zdôraznili mnohí komentátori, pápež znovu otvoril dvere do diskusie, ktorá bola doteraz skôr uzavretá.
V priestore univerzálnej Cirkvi sa pomerne málo hierarchov vyjadruje priamo v prospech kňazstva žien, ako to robia niektorí Nemci. V Cirkvi v Nemecku sú však medzi biskupmi veľmi početní zástancovia svätenia žien, podobne ako v krajinách, ako sú Belgicko, Holandsko a Spojené štáty. Pozitívne sa o svätení žien vyjadril aj luxemburský metropolita, kardinál Jean-Claude Hollerich, generálny relátor synody o synodalite.
“A preto, aby sa odstránila akákoľvek pochybnosť v takej veľmi dôležitej veci, týkajúcej sa samej božskej konštitúcie Cirkvi, mocou svojho úradu “posilňovať bratov” (porov. Lk 22,32) vyhlasujem, že Cirkev nijako nemá moc udeľovať kňazskú vysviacku ženám a že toto rozhodnutie majú s definitívnou platnosťou prijať všetci veriaci Cirkvi,” napísal Ján Pavol II. v Ordinatio sacerdotalis.
O rok neskôr vydala Kongregácia pre náuku viery vyhlásenie, v ktorom uviedla, že uvedené slová treba považovať za neomylné. Napriek tomu niektorí teológovia zastávajú názor, že tu vraj nemôže ísť o neomylnosť, a vyhlásenie Kongregácie pre náuku viery považujú len za teologický názor; tvrdia, že slová svätého Jána Pavla II. o tom, že jeho “rozsudok by sa mal… považovať za definitívne platný”, vraj nespĺňajú kritériá potrebné pre neomylný výrok ex cathedra. Zdá sa, že práve tento názor František v dubiách podporuje.
Zdroje: Katholisch.de, PCh24.pl