Kardinál Reinhard Marx sa dôrazne dištancuje od Alternatívy pre Nemecko. Trvá na tom, že jej členovia by nemali zastávať žiadne cirkevné funkcie, pretože sú odporcami demokracie. Kardinál už nenachádza rovnaké odsúdenie pre ľavicových politikov z SPD alebo Zelených, ktorí obhajujú neobmedzené vraždenie nenarodených detí alebo chvália sodomiu.
Podľa Marxa kresťania nemôžu podporovať stranu, ktorá vystupuje proti nemeckej ústave. Marx vzhľadom na to neobjasnil, či nemeckú ústavu napísal sám Boh. Zdá sa, že nie; nemecká ústava, ako ju vykladá nemecký ústavný súd, umožňuje napríklad masové vraždy počatých detí alebo inštitucionalizáciu sodomitských pseudomanželstiev. Dalo by sa preto tvrdiť, že by dokonca malo byť povinnosťou každého katolíka bojovať proti takejto ústave.
AfD bola v októbrových voľbách do krajinského snemu v Bavorsku relatívne úspešná, keď získala 14,6 percenta hlasov. Je to o to významnejšie, že strane sa v Bavorsku doteraz nedarilo, pretože pravicová CSU mala akoby “monopol na pravicovosť”. Volebný výsledok, povedal Marx, “vydesil všetkých” v nemeckom episkopáte. Podľa purpuráta je potrebné “urobiť červenú čiaru proti pravicovému extrémizmu”.
Alternatíva pre Nemecko nie je kresťanská strana. Má dvojité vedenie; predsedu a predsedníčku. Predsedníčkou je Alice Weidelová, lesbička žijúca vo vzťahu s prisťahovalcom – vychovávajú dvoch adoptovaných chlapcov. Niektorí politici AfD taktiež pravidelne relativizujú zločiny spáchané Wehrmachtom počas druhej svetovej vojny (nespochybňujú zločinnosť NSDAP, ale chcú “oceniť ozbrojené úsilie” nemeckých vojakov).
Problémom je, že Katolícka cirkev v Nemecku kritizuje iba AfD. Nevyjadruje sa rovnako kategoricky o stranách, ako sú Zelení, SPD alebo FDP. Pritom ich politici okrem iného obhajujú zabíjanie počatých detí, sodomiu, in vitro alebo eutanáziu. Vonkajší pozorovateľ nadobúda presvedčenie, že pre nemeckých biskupov, ako je kardinál Marx, je jedinou “posvätnou” realitou liberálna demokracia.
Kto plne rešpektuje demokratický poriadok, je “dobrý”; kto ho podkopáva, je “zlý”. Z katolíckej perspektívy však liberálna demokracia vôbec nie je posvätná. Otázka teda znie, čo je pre nás dôležitejšie: liberálna vláda ľudu – alebo vláda Božieho zákona?
Zdroj: br.de, pch24.pl