“Popravy vykonávané “detskými vojakmi”, obytné bloky otriasajúce sa od bombových útokov, nevinní ľudia, ktorí sa stali terčom útokov, a ranné správy sumarizujúce počet mŕtvych v noci: to všetko sa stalo znepokojujúcou rutinou v normálne pokojnej krajine. “Žiadna iná krajina v Európe nie je svedkom podobnej situácie,” povedal švédsky premiér Ulf Kristersson”.
Ale toto je Švédsko, uvádza sa v správe France 24.
Profesor kriminológie Felipe Estrada Dorner zo Štokholmskej univerzity pre agentúru AFP povedal, že situácia “sa úplne vymkla spod kontroly: začali útočiť na svojich blízkych a na tých, ktorí s týmito konfliktami nemajú nič spoločné“.
V tomto roku bolo pri 314 streľbách zabitých 47 Švédov, teda takmer jedna streľba denne, v porovnaní so siedmimi úmrtiami v roku 2016. Ale to bol rok po veľkom migračnom toku: hovorili nám, že migranti utekajú pred vojnou, ale oni nám ju priniesli domov!
V Gottsunde, predmestí neďaleko Uppsaly, hovorí Ebtesam Abowarrad agentúre AFP: “Teraz sa strieľa všade. Na ulici už nikoho nevidím“.
Koncom augusta došlo v Göteborgu, kde žije desať percent moslimského obyvateľstva krajiny, v priebehu jednej hodiny k štyrom výbuchom v rôznych budovách. “Ak je na mieste viac ako jeden, zastreľte všetkých, ženy, deti, na tom nezáleží,” prikázal jeden člen gangu.
“Trvalo desať rokov po bezprecedentnej vlne bombových útokov, kým pochopenie krízy získalo status konsenzu,” píše talentovaná švédska novinárka Paulina Neudingová. “Arogancia však bola luxusným názorom.”
Teraz členovia moslimských gangov otvorene bojujú o kontrolu nad švédskym územím, štát sa potáca, mestá už nie sú bezpečné a čím viac času ubieha, tým viac metastáz sa mení na nádory tretieho štádia.
Švédska vláda je taká zúfalá, že teraz chce na migrantov uvaliť test “švédskych hodnôt“. Akých hodnôt? Azda Mein Kampf v arabčine, ktorý je vystavený vo verejnej knižnici v Malmö, kde z 300 000 obyvateľov žije je 70 000 moslimov?
O švédskej vojne hovoria aj Economist a Financial Times. V druhom z nich sa píše:
“Je to ako vojnová scéna,” hovorí jeden z miestnych obyvateľov, “niečo, čo vidíte v správach z Afganistanu“. Toto však nie je konfliktná zóna. Je to kedysi pokojná štvrť prosperujúcej Uppsaly, štvrtého najväčšieho švédskeho mesta, ktorá sa teraz nachádza v centre krízy zločineckých gangov. Soha Saadová, 24-ročná učiteľka, ktorá práve ukončila štúdium, zahynula pri výbuchu, ktorý nebol namierený proti nej, ale proti susedovi, príbuznému člena zločineckého gangu. “Ak to takto pôjde aj v nasledujúcich dvoch desaťročiach, Švédsko je stratené,” hovorí Richard Jomshof, šéf výboru pre spravodlivosť švédskeho parlamentu a člen pravicových Švédskych demokratov.
Švédsko, bohatý štát známy svojím sociálnym štátom, prijalo za posledné tri desaťročia viac žiadateľov o azyl utekajúcich pred rôznymi konfliktami od Balkánu po Blízky východ ako väčšina európskych krajín. Uppsala je známa svojou univerzitou, najstaršou v severských krajinách, ako aj najväčšou katedrálou v Škandinávii a majestátnym kráľovským zámkom.
V Uppsale sa 80 % dievčat necíti bezpečne
Učitelia vo Viedni medzitým bijú na poplach pred zvýšeným násilím zo strany islamských študentov, ktorí si určili “strážcov morálky”, a situácia v školách sa zhoršila od masakry, ktorú 7. októbra spáchal Hamas na viac ako tisícke Izraelčanov, uvádza Kronen Zeitung. Thomas Krebs, ktorý je členom Viedenského zväzu učiteľov škôl povinnej školskej dochádzky, vyzval primátora Viedne, aby zakročil: “Čoraz častejšie sa stretávame so žiakmi, ktorí do školy prinášajú politické alebo náboženské extrémistické postoje, odmietajú a zosmiešňujú naše hodnoty a právny štát. Uviedol tiež, že študenti sa snažia zaviesť “paralelnú spoločnosť v školách tým, že požadujú priestory na modlitby a určujú študentkám, čo majú nosiť“.
Menej nápadný, ale švédsky scenár je v Nemecku už dlho realitou.
Najskôr v regionálnom vlaku medzi Hamburgom a Kielom, neďaleko malého mestečka Brokstedt s dvoma tisíckami obyvateľov, ktoré si určite neželalo skončiť na mape civilizačných šokov, palestínsky žiadateľ o azyl nožom dobodal dve dievčatá vo veku šestnásť a devätnásť rokov. Potom žiadateľ o azyl v Illerkirchbergu pri Mníchove zabil mladé dievča na ceste do školy (a vážne zranil jej kamarátku).
Jedno z najliberálnejších nemeckých miest, univerzitné mesto Freiburg, čelí vlne kriminality páchanej Severoafričanmi. Medzitým čečenský migrant zabil muža na festivale LGBT v meste Münster. A v meste Oggersheim Somálčan kričiaci “Alláhu akbar” bodol 20-centimetrovou čepeľou 20-ročného Jonasa S., ktorý náhodou prechádzal okolo neho. Keď mu priateľ pribehol na pomoc, Somálčan vrazil zbraň do krku 35-ročného Saschu K. Muž nemal žiadnu šancu a zomrel. Potom opäť zaútočil na 20-ročného mladíka, bodol ho do hlavy a odťal mu pravé predlaktie. Somálec potom vošiel do lekárne a zákazníka pri pokladni bodol do hrude. Somálec povedal, že “chcel zabiť nemeckých mužov“.
Zapamätajte si túto vetu: “Chcel zabiť nemeckých mužov“.
Presúvame sa do francúzskej dediny neďaleko Grenoblu, kde žije 500 ľudí. Sú tu typické vidiecke domy, zvonica, radnica, pošta a spoločenská sála, ktorá v sobotu večer privítala celú dedinu na “zimnom plese”. Nachádzame sa v Crépole, kde skupina mladých mužov z “problematických štvrtí” (čítaj migrantov) susedného mesta pred dvoma dňami vtrhla do spoločenskej sály a nožmi a sekerami náhodne bodala každého, kto sa priblížil na dosah.
Dvadsať ľudí bolo dobodaných, mnohí z nich zomreli a jeden z nich zomrel: 16-ročný Thomas, študent strednej školy, bol postrelený do hrudníka a hrdla. “Sme tu, aby sme pobodali bielych ľudí,” kričali útočníci. Minister vnútra Gérald Darmanin hovoril o “všeobecnom zlyhaní našej spoločnosti”. “Protibelošský rasizmus už zasahuje aj na náš vidiek,” píše Marion Marechalová, členka strany Reconquête. V Crépole svedkovia hovoria, že barbari chceli “pobodať bielych”. Lovíme Gaulov (výraz pre pôvodných Francúzov)”. Marechal hovorí o “etnickej a občianskej vojne v štádiu prípravy“.
Zapamätajte si aj túto vetu: “Sme tu, aby sme pobodali bielych ľudí…”.
Ako si môžeme nespájať Crépol s festivalom v Reime, na ktorý vtrhli teroristi z Hamasu? Efekt prekvapenia a noc (ako v kibuci) vyvolávajú v malej vidieckej dedine paniku. Tí, ktorí sa bránia (vrátane ochrankára, ktorému odrezali prsty), sú nemilosrdne dobodaní holými rukami.
V susednom Grenobli Éric Piolle, zelený starosta, po tom, čo videl absencie vysokého počtu moslimských študentov v škole počas islamských sviatkov, navrhol zrušiť Turíce, Nanebovstúpenie a ďalšie kresťanské sviatky a uvoľniť miesto pre sviatky woke.
Grenoble sa islamizuje a niektorí ho nazývajú “Al Grenobla“.
Polovica židov už Grenoble opustila, na čo poukázal hlavný rabín Nissim Sultan.
Spiegel informuje, ako sa francúzski Židia ukrývajú.
Na prvý pohľad sa v priestoroch židovského združenia Olami na prízemí bývalej pekárne v Saint-Mandé vo Val-de-Marne nič nezmenilo. Od 7. októbra si však židovské združenie osvojilo nové zvyky. Sklenené dvere smerom do ulice, ktoré boli vždy otvorené, sú teraz zamknuté a závesy sú zatiahnuté. Zvonček bol nahradený interkomom s kamerovým systémom a boli nainštalované tri kamery. Vo všetkých miestnostiach boli umiestnené kanistre so slzotvorným plynom. “Prvýkrát od roku 1945 sa francúzski Židia boja až tak, že sa skrývajú,” vyznala sa filozofka Elisabeth Badinterová pre Express, ktorý sa venoval vyšetrovaniu antisemitského šoku.
“Francúzski židia sa boja až tak, že skrývajú svoje židovstvo: odstraňujú mezuzu, menia si meno,” hovorí Badinterová. “V skutočnosti tí, ktorí žijú vo štvrtiach, kde je islamizmus dobre zakorenený, takto žijú už dlho. Väčšina z nich však odišla. Ale po prvýkrát má tento fenomén gigantické rozmery. Tentoraz je to spôsobené tým, že sa k moci dostal extrémistický islam, ktorý pred tridsiatimi alebo štyridsiatimi rokmi vo Francúzsku neexistoval”.
Medzitým, odhaľuje nová správa Viedenského strediska pre monitorovanie diskriminácie kresťanov, ktoré podáva správy OECD, sme tiež svedkami rozmachu útokov proti kresťanom. Najviac postihnuté krajiny? Nemecko, Taliansko a Francúzsko. Bolo by dobré, keby sme si to všimli.
Jednoduchí občania, ženy, židia, kresťania….Kto ešte chýba v zozname tých, ktorí museli utiecť pred vojnou a vojna ju priniesla k nám domov?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Stephen Smith, ktorý vyučuje africké štúdiá na Duke University, vo svojej uznávanej knihe Fuga in Europa (Einaudi), tento bývalý šéf afrického oddelenia Libération a potom Le Monde, nás práve upozornil na rozsah fenoménu migrácie, ktorá je v plnom prúde, z Afriky preplnenej mladými ľuďmi do Európy, ktorá je na pokraji senility. “Demografické zmeny sú tektonické, veľmi pomalé, ale masívne, najprv sotva badateľné, potom náhle,” vysvetlil Smith pre L’Express.
Štyri rôzne krajiny, rovnaké scenáre a rovnaký pôvod: násilie v uliciach veľkomiest, podmaňovanie v školách, barbarstvo zaplavujúce aj malé vidiecke mestá. Čo sa dá robiť? Michel Barnier, bývalý hlavný vyjednávač EÚ pre brexit a bývalý eurokomisár pre priemysel a vnútorný trh, vysvetlil, že Európa by mala “pozastaviť všetku imigráciu z krajín mimo EÚ” a “posilniť vonkajšie hranice“.
Alebo sa od Uppsaly cez Crépol až po Freiburg za niekoľko rokov tektonické pohyby zmenia na zemetrasenia a my sa zmeníme na Gazu. Bude to najhorší možný scenár.
Podľa meotti.substack.com